Sezóna vánočních nákupů začíná pro muže později než pro ženy

S

V minulém článku mě zajímalo, kdy lidé začínají hledat vánoční dárky pro své blízké a kdy by tedy e-shopy měly spouštět své reklamní kampaně. Přitom mě začala hlodat zvědavost, jestli a jak se to liší pro různé skupiny zákazníků. Co třeba ženy versus muži?

Pokud přijmete mé předpoklady, že:

  • Výraz „dárky pro muže“ vyhledávají před Vánoci spíše ženy;
  • a výraz „dárky pro ženy“ vyhledávají spíše muži;

tak si můžeme říci, že muži jsou v nakupování dárků oproti ženám zpoždění až o dva týdny. Hledanost „dárků pro muže“ totiž výrazně roste už od 43. týdnu, zatímco skokový nárůst „dárků pro ženy“ vidíme až v 45. týdnu.

O něco menší rozdíl je pak vidět také ve vrcholech hledanosti obou výrazů:

  • Hledání dárků pro muže vrcholí ve 49. týdnu (letos 30. listopadu až 6. prosince);
  • hledání dárků pro ženy vrcholí v 50. týdnu (letos 7. až 13. prosince).

Co si z toho vzít? E-shopy s produkty určenými pro muže by měly být se svou nabídkou i reklamními kampaněmi připraveny na Vánoce o něco dřív. E-shopy s dárky vhodnými pro ženy by mohly zvážit, jestli se jim nevyplatí mužům připomenout, aby dárky neřešili na poslední chvíli. ;-)

V analýze vycházím z dat Google Trends za roky 2015 až 2019. Čísla na svislé ose vyjadřují relativní zájem o hledaný výraz ve vybraném období. Skóre 100 je nejvyšší zájem, 0 je nejnižší zájem.

Pro přehlednost ještě kalendář týdnů pro rok 2020:

O autorovi

Ben Olšanský

Jsem...
online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
'business solutionist', člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

Jsem také...
informační geek - protože informace tříbí intelekt.
fanoušek fikce - protože představivost tříbí duši.
tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Miluju Online píše Ben Olšanský.

Ben je…

  • online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
  • digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
  • ‚business solutionist‘, člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

 

Ben je taky…

  • informační geek – protože informace tříbí intelekt.
  • fanoušek fikce – protože představivost tříbí duši.
  • tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Jinde na netu