Titulek stránky (tag <title>) je prvek HTML kódu stránky, který stránku identifikuje a říká uživateli, co od ní může očekávat. Není vidět přímo v samotné stránce, ale je zobrazován na výsledkových stránkách vyhledávačů, při sdílení na sociálních sítích a v názvech záložek v prohlížeči.


Jeho zobrazování ve výsledcích vyhledávačů z něj už od začátků internetu dělá důležitý parametr optimalizace pro vyhledávače (SEO) a promyšlení jeho textace by neměl opomenout žádný správce webu.
Ideální titulek:
- Co nejlépe vystihuje danou stránku.
- Zaujme pozornost mezi všemi ostatními výsledky vyhledávání.
- Má alespoň 30 znaků, aby vhodně využil dostupný prostor ve vyhledávačích, a maximálně 60 znaků, protože víc Google nezobrazí.
- Obsahuje klíčová slova, na která se snaží daná stránka ve vyhledávačích uspět, ale nepřehání to s nimi.
- Je na jednotlivých stránkách webu unikátní.
- Neobsahuje žádná nadbytečná slovní spojení typu „Vítejte na homepage“
- Obsahuje vaši značku.
V Instinct Agency jsme analyzovali titulky úvodních stránek 1 059 českých e-shopů a 454 českých marketingových agentur. E-shopy byly vybrány pseudonáhodně z databáze celkem 20 000 e-shopů a u agentur jsme vycházeli z kompletního seznamu, který jsme také zveřejnili na adrese onlineagentury.cz.
57 % e-shopů má problém s délkou titulku.

Jen 66 % má logickou a dostatečně kompletní textaci titulku bez výplňových slov jako jsou „Vítejte“, „Home“, „Úvodní stránka“ a podobně.

Marketingové agentury jsou na tom o kapku lépe, ale i tak chodí kovářova kobyla bosa.

Pravidla obsahu titulků dodržuje jen 70 % českých agentur.

Při prolnutí dat o dodržování správné délky i ideálního obsahu titulků jsme zjistili, že jen 37 % e-shopů a 44 % marketingových agentur má tagy <title> na svých homepage vhodně natextované.