Který z ministrů ČR je ve vyhledávačích nejhledanější? Nepřekvapivé.

K

Kouknul jsem se, který z ministrů druhé Babišovy vlády je k 1. říjnu 2020 ve vyhledávačích nejhledanější.

Průměrné množství hledání jejich jmen na Google a na Seznamu nevyjadřuje jejich popularitu, ale jen to, že někdo cítil potřebu si o nich zjistit víc.

Zajímala mě měsíční hledanost jejich jmen a také jejich úřadů, přičemž jde o průměr za posledních 12 měsíců za vyhledávače Google i Seznam.

Zcela nepřekvapivě žebříčku vévodí Andrej Babiš s téměř 32 000 zadáními jeho jména do vyhledávacího řádku každý měsíc.

Vzhledem k událostem týkajícím se Covid-19 mu zdatně sekunduje Adam Vojtěch s 23 370 hledáními měsíčně. Se značným odstupem jsou na třetím místě Roman Prymula a Jana Maláčová. Prymula stejně jako Vojtěch dosáhnul vysoké hledanosti na jaře, přes léto o něm nebylo slyšet a vrátil se do hledáčku uživatelů při jeho zářijovém ‚zministrování‘.

* Tito ministři už nejsou v úřadu – odstoupili nebo byli odvoláni.

V druhém grafu je zobrazena hledanost ministrů dle jejich úřadu, tedy např. hledání výrazu „ministr zdravotnictví“ nebo „ministr zahraničních věcí“. Čím vyšší množství hledání, tím vyšší to znamená zájem o danou oblast řízení státu, o aktuálního ministra. Zároveň ale může jít o neznalost dané osoby, kdy se uživatel snaží zjistit, kdo je nyní ministrem.

V hledanosti zde očekávaně vítěží ministr zdravotnictví a s odstupem následují ministr školství, ministryně spravedlnosti a ministr kultury.

Upozornění: Tato statistika je přibližná – ukazuje trendy v hledanosti, ne absolutní čísla. Do výzkumu byla zařazena pouze jména ministrů v jejich základním tvaru („Andrej Babiš“, „Adam Vojtěch“) a jména jejich úřadů v základních tvarech („ministryně spravedlnosti“, „ministr spravedlnosti“). Nebyly zařazeny významově širší hledané výrazy („motýle andrej babiš“, „richard krajčo andrej babiš“, „jan hamáček manželka“, apod.)

O autorovi

Ben Olšanský

Jsem...
online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
'business solutionist', člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

Jsem také...
informační geek - protože informace tříbí intelekt.
fanoušek fikce - protože představivost tříbí duši.
tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Miluju Online píše Ben Olšanský.

Ben je…

  • online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
  • digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
  • ‚business solutionist‘, člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

 

Ben je taky…

  • informační geek – protože informace tříbí intelekt.
  • fanoušek fikce – protože představivost tříbí duši.
  • tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Jinde na netu