Nejdůležitější otázka při výběru marketingové agentury

N

Kolem třetích narozenin dítěte přichází období ‚PROČ?‘: „Klárko, ukliď si stavebnici.“ – „Ale proč?“ – „Protože půjdeme spinkat.“ – „Ale proč půjdeme spinkat?“ – „Protože už je noc.“ – „Ale proč je noc?“ – „Protože sluníčko teď svítí někde jinde.“ – „Ale pro…“

A je to právě tahle umíněná tříletá otázka, která vám může vydělat (nebo alespoň ušetřit) hodně peněz.

Úkolem marketéra je vašim potenciálním zákazníkům pomoct najít, pochopit a chtít váš produkt. Aby to mohl udělat, musí ten produkt, vás i vaše zákazníky pochopit. A vedle toho musí přesně vědět, co dělá.

Když se děti začnou ptát ‚Proč,‘ snaží se pochopit fungování světa okolo nich. Porozumět jeho pravidlům a jeho kauzalitě. A přesně to potřebujete udělat vy při plánování marketingových aktivit. Otázka ‚Proč?‘ má totiž tu zázračnou moc, že pro vás velmi rychle vystaví mosty vedoucí z něčeho obtížně uchopitelného k jasným výsledkům.

„A proč chcete ty uživatele přivádět zrovna na homepage?“
„A proč má být ta reklama vtipná?“
„A proč tu reklamu chcete ukazovat na Facebooku?“
„A proč by nám ta sleva měla pomoct k vyšším ziskům?“
„A proč bych díky téhle fotce měla prodat víc rib-eye steaků?“

Nebojte se ptát, dokud nebude vaše zvědavost zcela ukojena a dokud vám cesta k vašemu cíli nebude jasná. Nemusíte poznat každý kámen na té cestě, ale měli byste vědět, kudy půjdete. Pak si můžete být jistí, že se po cestě neztratíte a že váš průvodce tou cestou prošel již mnohokrát.

Není nezdvořilé se ptát a vaše marketingová agentura by vám nikdy neměla odpovědět variací na: „Protože jsem to řekla!“

O autorovi

Ben Olšanský

Jsem...
online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
'business solutionist', člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

Jsem také...
informační geek - protože informace tříbí intelekt.
fanoušek fikce - protože představivost tříbí duši.
tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Miluju Online píše Ben Olšanský.

Ben je…

  • online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
  • digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
  • ‚business solutionist‘, člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

 

Ben je taky…

  • informační geek – protože informace tříbí intelekt.
  • fanoušek fikce – protože představivost tříbí duši.
  • tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Jinde na netu