Marketing mnoha firem trpí něčím, co by se dalo přirovnat k ADHD, poruše pozornosti s hyperaktivitou. Firmy se zvládají na každou marketingovou aktivitu soustředit jen krátké intervaly času, mají problém s opakovanými úkony a jsou impulzivní ve výběru nových aktivit, které jsou navíc zcela neúčelné nebo je jejich efektivita nízká.
Neustálé rozptylování soustředění na další a další nové aktivity získalo nóbl název ‚Syndrom lesklého předmětu‘ (anglicky Shiny Object Syndrome). Vyjadřuje potřebu mnoha podnikatelů a manažerů hnát se neustále za novými skvělými nápady, aktivitami a projekty, které se před nimi objevují. V závodu za novým ale vždy ztratí ze zřetele rozpracované a nedovedou ho k jeho skutečnému potenciálu.
Marketéři se ženou za novými typy reklamy, novým obsahem, novými technologiemi, novými kampaněmi. Nové se stává posedlostí, protože je zdánlivě jednodušší. Mozky celých marketingových oddělení i vrcholových manažerů jsou v dopaminovém rauši ze zrychlujícího se přísunu nového a chtějí víc.
Všichni pak dopřávají pozornost podružným metrikám jako cena za klik nebo počet nových fanoušků, protože je to to jediné, co mohou nesoustředěné aktivity přinášet. Soustředění na finanční návratnost se ztrácí stejně jako se ztratilo soustředění na to, co ještě před pár týdny vnímala firma jako klíčovou aktivitu.
Není třeba hledat vlastní ani cizí vinu, láska k novému je většině z nás společná. Je třeba hledat řešení a inspiraci k nim může nabízet terapeutická léčba ADHD:
- Jednotlivé úkoly konkrétně specifikujte a důsledně sledujte jejich splnění.
- Nastavte ve svých úkolech pravidelnost a v maximální možné míře ji dodržujte.
- Zaveďte režim svých dnů, týdnů i měsíců. Výkon ve vaší práci ale i vašich reklamních kampaní se skrývá v jejich opakovatelnosti a dlouhodobém rozvíjení.
- Řízeně činnosti střídejte, abyste dali možnost odpočinout vytíženým částem mozku i členům týmu.
Cítíte, že vy sami nebo váš tým fungujete jako byste ADHD skutečně trpěli? Možná by vám přišly vhod rady Jessicy McCabe na kanálu How to ADHD.