Na každém webu v průběhu jeho života vznikají a zanikají stránky. Pokud nějaká stránka zanikne, ne vždy je správce webu schopen dohledat všechny odkazy, které na ni vedly, a opravit je. Vzniká tak postupně řada slepých uliček, do kterých když uživatel ‚vstoupí‘, dostane se mu chyby 404: Stránka nenalezena.
Pokud nějaká stránka na vašem webu navždy zaniká, tak je ideální starou URL trvale přesměrovat na jinou, obsahově blízkou. Zamezíte tak chybám 404 i v případě, že jste na svém nebo třeba i na cizím webu nějaké odkazy zapomenuli opravit.
Zároveň byste ale měli počítat s faktem, že slepé uličky na vašem prostě budou vznikat, ať se budete snažit jakkoliv. Jednou za čas je proto zkuste dohledat a opravit všechny naráz.
Google Analytics nemá žádný speciální dashboard, ve kterém by vám ukázal, jaké stránky při pokusu o načtení ukázaly chybu 404, ale je celkem jednoduché se k takovému přehledu dostat:
- Načtěte svůj web se zcela nesmyslnou URI adresou, tedy např. vas-web.cz/asdfgh
- Koukněte se, jaký titulek stránky se zobrazuje – můžete ho vidět třeba v názvu aktuálního tabu a bude to něco jako „Stránka nenalezena – Váš Web“ nebo „Chyba 404 | Skvělá značka“.
- Jděte v Google Analytics do sekce Chování -> Obsah webu -> Všechny stránky.
- Hned pod grafem přepněte Primární dimenzi na Název stránky.
- Sekundární dimenzi (jen o pár pixelů níže) nastavte na Stránka.
- Do políčka filtrace (vpravo má vyhledávací lupu) napište část názvu stránky z bodu 2, tedy třeba „Stránka nenalezena“.

Takto jste dostali kompletní výpis chybových stránek za vybrané období a můžete se dát do jejich přesměřování, aby vám v nich nekončili uživatelé.