Srovnání výkonu Facebookových stránek v jedné pěkné tabulce

S

Asi taky řešíte, jak srovnávat výkon svých Facebookových stránek vůči konkurenci. Téma to rozhodně není jednoduché – výběr metriky, která by skutečně vyjadřovala efektivitu stránek a zároveň jste ji mohli jednoduše získávat i o vaší konkurenci, je téměř nemožný. Čísla jsou navíc vždy ovlivněna velikostí reklamního rozpočtu, který pro své Facebookové stránky vyhradíte. Hoďme ale všechny ty problémy za hlavu – aspoň nějaká data, ze kterých můžete usuzovat, jsou lepší než žádná.

Facebook sám poskytuje v Insights vaší stránky velmi jednoduché srovnání z hlediska počtu fanoušků, příspěvků v daném týdnu a vyvolaném engagementu. Ke srovnání si můžete navolit jakoukoliv stránku na Facebooku – nevadí, že k ní nemáte práva. Informace, které zde Facebook shrnuje, jsou stejně každému jednoduše dostupné. Moc se z toho ale nedozvíte.

agorapulse-fb

Další a rozsáhlejší možnost benchmarkingu poskytují Social Bakers, ale jejich způsob počítání Engagement Rate považuji za chybný. (Obecně je dle mého názoru hraní s metrikami v Social Bakers velmi… hmm… kreativní.)

Po omezenou dobu jsem si pro srovnávání stránek oblíbil Fanpage Karmu. Ta se dokonce snažila odhadovat hodnotu komunikace na Facebookové stránce (a přepočítávala ji vůči jiným kanálům). S tím jste mohli v omezené míře pracovat a zkusit odhadnout, jak velký mediální rozpočet má konkurence. Fanpage Karma ovšem v poslední době chybuje tak často, že byste si ty metriky mohly spíš věštit.

AgoraPulse pro benchmarking

Proto jsem pro jeden z projektů, u kterého bylo potřeba dodávat nějakou pěknou tabulku pro srovnávání s konkurencí, našel AgoraPulse. Nejde přímo o analytický nástroj, AgoraPulse slouží obecně ke správě vašich social media kanálů, ale v sekci Competitors nabízí srovnání se stránkami, které si vyberete. Může jich být maximálně šest a za každou platíte o šest doláčů měsíčně navíc, ale dostanete moc pěknou tabulku, která obsahuje všechny metriky, které se dají rozumně získat a klienta zajímají.

agorapulse

V konečném výsledku celkem drahá data, ale pokud si to váš rozpočet může dovolit, rozhodně doporučuji.

O autorovi

Ben Olšanský

Miluju informace, a proto miluju online. Pomáhám vytvářet weby, e-shopy i internetové kampaně tak, aby dosáhly svého plného potenciálu. Začínal jsem v roce 2005 jako webdesigner a copywriter. O pár let později jsem se ponořil do sociálních sítí, webové analytiky a reklamních systémů, což mě nutně přivedlo k práci s online komunitami a k User eXperience. Díky tomuto záběru dnes působím jako konzultant online projektů a spolupracuji také s digitální agenturou Inspiro jako Senior Online Strategist.

Přidat komentář

Your sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.