Šablona online projektů, díky které zvládnete myslet na 10 projektů zároveň

Snažili jste se někdy v hlavě udržet plány pro pět vlastních online projektů, na kterých pracujete a které chcete rozjet? Není to úplně jednoduché. Když navíc zodpovídáte třeba za pět dalších projektů pro klienty jako freelancer nebo zaměstnanec agentury, tak pokud nemáte vážně kvalitní poznámky, jste ztraceni.

Časově neefektivní chaos

Já jsem docela ztracený byl a zároveň udržování aspoň nějakých poznámek mi bralo strašné množství času. Navíc ty poznámky nestačily – když jsem se po 14 dnech vrátil k dokončení rozdělaného projektu, spousta věcí mi chyběla a musel jsem těžce vzpomínat nebo znovu vymýšlet. Problém byl v nestrukturovanosti poznámek.

Proto jsem si vytvořil (univerzální) šablonu, která mi dovolí obsáhnout všechny důležité informace o projektu. Když se pak k projektu vracím po delší době, dokážu pak během pár minut znovu „downloadnout“ všechny důležité informace do zapomětlivého mozku a začít makat.

Pokud toho máte na talíři taky povíc, možná se vám bude hodit. Napište do komentářů, pokud podle vás něco zásadního chybí. :) Jednotlivé sekce jsem pro vás i trochu popsal, nicméně v Evernote si držím holou šablonu, kterou prostě zduplikuji, když se objeví nový projekt, a začnu ihned používat.

Thinking_Man

Šablona online projektů:

1 Úvodní analýzy
(Slouží ke zhodnocení toho, jestli má projekt vůbec smysl. Jestli by o něj byl zájem, zda má šanci se prosadit a jaký má potenciál se dál rozvíjet / vydělávat díky spolupráci.)

Další analýzy doplnit dle potřeby.

1.1 Analýza klíčových slov
(Je o daný produkt / službu vůbec zájem? Jakým směrem by měl být celý projekt obsahově zaměřen? Jsou daná klíčová slova hodně konkurenční?)

1.2 Analýza konkurence
(Dokáže se projekt prosadit? Je už daná nika zcela obsazená a uživatelé rozebraní? Jak to vypadá s konkurencí ve vyhledávačích?)

1.1 Analýza potenciální spolupráce
(Např. je dost affiliate programů na dané téma a provize za sale/lead je dost velká? Je vůbec možné nalézt partnerský magazín, který by propagoval tento e-shop? Apod.)


2 Strategie
(O jaký projekt jde a kam směřuje? Jak velký by měl být? S jakými dalšími mými projekty bude propojen? Odkud bude přicházet návštěvnost? Jak s ním bude pracováno na sociálních sítích? …)

2.1 Unique Selling Point nebo Points of Excellence
(Co je na daném projektu zcela unikátní, proč by tam lidi měli chodit / nakupovat? Pokud není nic unikátního, v čem bude vážně skvělý, že si získá publikum / zákazníky?)

2.2 Monetizace
(Jak to celé bude vydělávat?)


3 Roadplan projektu
(Časové rozplánování celého projektu)

3.1 Checklist základních úkonů
(Platí např. pro malý obsahový web, pro e-shop či větší projekty nutné upravit.)

  • Instalace
  • Výběr šablony (OptimizePress má member sekci)
  • Nasazení analytiky
  • Nasazení social
  • Výběr pluginů (pozn.: konkrétní doporučované pluginy rozpracuju brzo v samostatném článku ;) )
    • Standardní pluginy (Akismet, Contact Form 7, …)
    • SEO
    • Analytika
    • Šíření (social pluginy)
    • Speciální funkce (affiliate, hodnocení, integrace Amazon…)

3.2 Speciální vylepšení
(Pluginy, které je třeba nechat doprogramovat apod.)

3.3 Strategie obsahu
(Jaká bude strategie obsahu? Kdo a jak ho bude zpracovávat?)

3.3.1 Plán obsah webu
(Konkrétní plán statického obsahu i článků. Pokud jde o obsahový web s návštěvností založenou na SEO, jaká klíčová slova a jak použít?)

3.3.2 Sociální sítě
(Strategie pro sociální sítě? Jaké použijeme a jak tam budeme komunikovat?)

3.3.3 Speciální obsah
(E-book? Autoresponder?)


4 Traffic

4.1 Reklama ve vyhledávačích
(Přesné naplánování PPC kampaně ve vyhledávačích.)

4.2 SEO

4.2.1 Strategie SEO

4.2.2 Link pyramida
(Bude? Jak budou weby provázány? Authority, podpůrné weby, prodejní weby, mikroweby? Vložit mindmapu.)

4.2.3 Onpage SEO checklist
(Jde pouze o připomenutí některých důležitých bodů, ne kompletní manuál pro onpage SEO.)

  • Title
  • Rozsáhlý unikátní obsah stránky
  • Description
  • Sitemap.xml
  • Klíčové slovo v H1 / dalších nadpisech
  • Klíčové slovo v názvu domény
  • Klíčové slovo v anchor interního odkazu
  • Klíčové slovo v anchor externího odkazu na stránce
  • Klíčové slovo ALT obrázků
  • Klíčové slovo v URL / URL obrázků
  • Aktualizace obsahu stránky

4.2.4 Linkbuilding
(Poznámky k linkbuildingu – ke všem metodám, které se rozhodnete použít.)

4.2.5 Upozorňování Google a Seznamu na nové podstránky
(Aby se nezapomínalo. ;) )

4.3 Social Media
(Jak na organický i placený traffic ze sociálních sítí.)

4.4 Youtube
(Jak na traffic z Youtube?)

4.5 Mailing
(Jak na traffic z e-mailingu?)

4.6 Vyhledávače zboží
(Budou vyhledávače a agregátory zboží hrát roli?)

4.7 Levný traffic
(Z jiných projektů, ze zahraničních mediálních sítí apod.)


5 Vylepšování

5.1 Jak zefektivnit?
(Co víme, že je potřeba vylepšit? Co je potřeba otestovat? Co vyplývá z analytiky?)

5.1.1 A/B testování
(Co funguje lépe?)

5.1.2 Heatmap
(Co vyplývá z toho, jak uživatelé klikají?)

5.1.3 Marže
(Je možné zvýšit provizi? Je možné dosáhnout lepší marže?)

5.1.4 Zvýšení důvěryhodnosti
(Je web něčím nedůvěryhodný a lze to zlepšit? Grafika, obsah, chyby?)


6 Běh projektu
(Průběžné poznámky k projektu. Kdykoliv na něm něco děláte, poznamenejte si to, abyste mohli sledovat jeho vývoj. Za měsíc už si nic nebudete pamatovat.)

/DD. MM. RRRR/

  • Poznámky k danému projektu

O autorovi

Ben Olšanský

Miluju informace, a proto miluju online. Pomáhám vytvářet weby, e-shopy i internetové kampaně tak, aby dosáhly svého plného potenciálu. Začínal jsem v roce 2005 jako webdesigner a copywriter. O pár let později jsem se ponořil do sociálních sítí, webové analytiky a reklamních systémů, což mě nutně přivedlo k práci s online komunitami a k User eXperience. Díky tomuto záběru dnes působím jako konzultant online projektů a spolupracuji také s digitální agenturou Inspiro jako Senior Online Strategist.

Přidat komentář

Your sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.