Online špionáž: Jak zjistit, jakou má konkurence návštěvnost z Twitteru

O

Každého láká si trochu proklepnout konkurenci, jak jí to funguje. Pokud spravujete svůj nebo firemní Twitter, určitě jste už zamýšleli nad tím, co Twitter přináší vaší konkurenci ve srovnání s vámi.

Jedna věc je počet followerů nebo engagement, tyhle metriky díky specializovaným nástrojům zjistíte celkem jednoduše. Ale jak jim to funguje z hlediska návštěvnosti, když publikují v tweetu odkaz? To jsou také moc zajímavá čísla, která jsou ale dostupná už o kapku hůře. Pokud ale daný kanál používá URL zkracovače jako goo.gl nebo bit.ly, skutečně jen o kapku. :)

Bit.ly

Mě třeba vážně zajímalo, jak na Twitteru funguje kanál @FascinatingVids. Publikuje vtipné GIFy, má už přes 800 000 followerů a občas tweetne GIF společně s odkazem na článek, kde je vtipných hejblacích obrázků víc. Jako třeba tenhle s kočičkama:

zkracovace-kocky

Jakou návštěvnost může sakra takový tweet vygenerovat? Včetně všech retweetů? Fakt těžko říct.

Když ale za bit.ly adresu, kterou v tweetu vidíte, přidáte znak + (tedy místo https://bitly.com/1FOqTvi dostanete https://bitly.com/1FOqTvi+), tak se místo na obrázek s kočkou, která se chová jako pes, dostanete na stránku se statistikou dané bit.ly adresy.

zkracovace-bitly

Získáte celkový počet kliků, počet kliků rozložených v čase, kliky dle zdrojů a dokonce získáte i pěknou mapku, kde daný tweet zbožňovali nejvíc. Je ale potřeba dát pozor, že daná adresa mohla samozřejmě být ve více tweetech – a v tomhle případě skutečně byla.

zkracovace-bitly2

Osm a půl tisíce kliků? To není špatné, vlastně jsem ale čekal víc. Je to průměr, málo nebo se naopak tomuhle tématu zadařilo? Tak se mrkněme na další adresy. :)

  • 7 Kids Who Are Too Smooth For Their Own Good – 
    První den podobný počet kliků jako kočičky, díky většímu stáří už ale zvládla nabrat 10 627 kliků
  • 6 Mesmerizing Invisible Bike GIFs That Will Play with Your Mind – 
    Tohle ale i přes větší stáří získalo pouze 4944 kliků

zkracovace-csob

No a co český rybníček? Třeba Twitter účet @AnalyticiCSOB („Finanční přehledy, analýzy, makro i mikroekonomické aktuality.“) se proklikovostí zrovna chlubit nemůže – pohybuje se mezi 0 až 3 kliky na URL. Stream ze semináře @PavelUngr, který tweetnula @inovace, ale dostal 225 kliků.

Goo.gl

Bit.ly není jediný, kdo vám umožní si prohlédnout, jak se zkrácené URL daří. Zkracovač od Google má pouze trošku složitější cestu, jak se ke statistikám dostat.

Místo adresy http://goo.gl/m0zMjO odkazující na článek Investičního webu o odvolání řeckého ministra financí, potřebujete http://goo.gl/#analytics/goo.gl/m0zMjO/all_time. A pak už je to stejná pohádka. Článek o ministru Varufakisovi měl jen 3 kliky. Ale třeba URL odkazující na slevovou nabídku T.S. Bohemia, jejíž statistiku vidíte na obrázku, ta nasbírala z různých zdrojů kliků celkem 291.

zkracovace-tsbohemia

Jiné zkracovače? Nic moc…

Kdysi zpřístupňoval statistiky také Hootsuite u svého zkracovače ow.ly, to už dnes ale není pravda. Navíc stále více uživatelů využívá vlastní zkracovač Twitteru. Možnosti této analýzy akvizice trafficu vaší konkurence se tedy postupně výrazně snižují, ale i tak se stále dají zjistit velmi zajímavá data.

O autorovi

Ben Olšanský

Miluju informace, a proto miluju online. Pomáhám vytvářet weby, e-shopy i internetové kampaně tak, aby dosáhly svého plného potenciálu. Začínal jsem v roce 2005 jako webdesigner a copywriter. O pár let později jsem se ponořil do sociálních sítí, webové analytiky a reklamních systémů, což mě nutně přivedlo k práci s online komunitami a k User eXperience. Díky tomuto záběru dnes působím jako konzultant online projektů a spolupracuji také s digitální agenturou Inspiro jako Senior Online Strategist.

Přidat komentář

Your sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.