Nenačítá vám Facebook obrázek u nového článku? Donuťte ho…

N

Provozujete online magazín, máte svůj vlastní blog nebo prostě občas něco publikujete na svém osobním či firemním webu? Tak to jste se už dost možná setkali s tím, že když chcete o nové či aktualizované stránce informovat své facebookové fanoušky, tak vám Facebook úplně nevyjde vstříc a prostě odmítá načíst obrázek, který by měl k odkazu na danou stránku patřit.

nacitani_obrazku

Často stačí dvě sekundy počkat, Facebook obnovit a znovu vložit URL adresu a vše proběhne v naprostém pořádku. Někdy se ale Facebooku prostě nechce a obrázek nenačte, i kdybyste mačkali F5 do skonání světa. Řešení je ale jednoduché… Jmenuje se Open Graph Object Debugger:

https://developers.facebook.com/tools/debug/og/object/

debugger1

Tenhle nástroj je dostupný od roku 2010 a byl vytvořen především pro vývojáře. Má sloužit především ke zjišťování, kde se stala chyba, pokud nějaké informace, které vývojář předává Facebooku pomocí metatagů, nedoputují na místo určení tak, jak by měly. Pro vás je ovšem v tuto chvíli tento debugger jedinou spásou.

Když kliknete nejdřív na tlačítko Show existing scrape information, zjistíte, co si o vaší stránce Facebook v tuto chvíli pamatuje. Pokud z ní ale nenačte obrázek nebo jsou nějaké informace třeba zastaralé, klikněte na Fetch new scrape information. Informace ze stránky si pak nenatáhne pouze samotný debugger, ale Facebook se pokusí o aktualizaci dat a natáhne si z vaší stránky všechny důležité texty i obrázek znovu. Vidíte-li svůj obrázek, je vyhráno.

debugger2

Voilà. Když nyní vložíte URL svého nového článku do Facebookové stránky, vše se načte a publikuje tak, jak má.

nacitani_obrazku2

Pokud se vám něco v tomto postupu nepovedlo, pracuje váš web špatně s open graph meta tagy (o těch někdy jindy) nebo jste rozbili Facebook. ;)

O autorovi

Ben Olšanský

Miluju informace, a proto miluju online. Pomáhám vytvářet weby, e-shopy i internetové kampaně tak, aby dosáhly svého plného potenciálu. Začínal jsem v roce 2005 jako webdesigner a copywriter. O pár let později jsem se ponořil do sociálních sítí, webové analytiky a reklamních systémů, což mě nutně přivedlo k práci s online komunitami a k User eXperience. Díky tomuto záběru dnes působím jako konzultant online projektů a spolupracuji také s digitální agenturou Inspiro jako Senior Online Strategist.

Přidat komentář

Your sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.