Jak najít obsah, který uspěje na sociálních sítích? Jedenáct nástrojů, které vám pomůžou

J

Každý úspěšný správce Facebookových stránek, Twitterového účtu či jiných sociálních kanálů stráví významnou část svého pracovního času výzkumem. Hledá obsah, po kterém jeho fanoušci a followeři zamlaskají.

Vytváření vlastního obsahu, který uspěje, je samozřejmě nejlepší cesta, ale bez pravidelné dávky inspirace nepřežije ani ten nejlepší social media ultra-ninja-geeky-master-specialist.

Existuje proto pár nástrojů, které vám tohle hledání mohou značně usnadnit.

WhatIzTrending.com

http://whatiztrending.com/ – Nástroj agregující trendující Facebookové obrázky a odkazy s nejvíce To se mi líbí. Přestože popisek tvrdí, že jde o data ze všech populárních stránek na Facebooku, jde pouze o několik vybraných a v poslední době je navíc tento nástroj dost pomalý, ale můžete zde získat spoustu tipů na virální obsah z kategorií zábava, sport, auta, zvířata, videa, technologie a falešné zprávy.

whatiztrending

Buzzsumo.com

http://buzzsumo.com/ – Buzzsumo je velice mocný nástroj, který vám svou sílu ukáže hlavně v placené verzi, ale i to, co můžete dělat zadarmo, je moc fajn. Ať už vás zajímá Barack Obama, Strážci vesmíru (ano, myslím ten 20 let starý seriál ;) ) nebo aktuální dění okolo FIFA, zvládne vám vyhledat obsah, který měl v určitém minulém období největší sociální impakt (bere v úvahu Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest a Google+).

buzzsumo

Twitter Trends

https://mobile.twitter.com/trends – Trendy na Twitteru jsou super věc. Zjistíte z nich všechno, co zrovna hýbe celým Twitterem a do jakých diskuzí se můžete zapojit. Jediným problémem snad může být, že Twitter zatím nelokalizoval tuto funkcionalitu pro české uživatele, takže si můžeme trhnout… nebo se poohlédnout někde jinde – třeba na Klaboseni.cz.

twittertrends

Pro zjištění trendujících témat můžete zkusit třeba také Topsy.com, ale nikdy mě skutečně neokouzlilo, proto mu nevěnuji samostatnou část, zkuste sami. ;)

Klaboseni.cz

http://www.klaboseni.cz/ – Co nám nedal Twitter, to nám dal Pepa Šlerků. Až ho uvidíte, poděkujte mu. Práce na monitorovacím nástroji Social Insider mu dala možnost vyvinout Klaboseni.cz, které archivuje českou a slovenskou komunikaci na Twitteru. Můžete se tak snadno dostat k informacím o tom, jaké hashtagy trendují v naší kotlině. Kromě toho lze archiv taky prohledávat a dost se k pár moc pěkným statistikám.

klaboseni

Obrazeni.cz

http://www.obrazeni.cz/ – Mladší sestřičkou Klabosení je Obrazení. V podstatě to stejné v bílém a pro české a slovenské uživatele Instagramu. :)

obrazeni

Lajkovani.cz

http://www.lajkovani.cz/ – Do třetice všeho dobrého je tu Lajkování sledující zprávy z českých zpravodajských serverů, které řadí podle počtu interakcí na Facebooku (likes, sdílení i komentářů). Nejde tedy o nějaký vypovídající přehled, co se líbí na českému Facebooku, ale pokud vás zajímá zpravodajství, získáte velmi slušný přehled.

lajkovani

#PopulárníNaYouTubeČeskáRepublika

Youtube.com – Youtube nabízí řadu různých kategorií skrze které je možné najít právě nejsledovanější videa. Pro vás je pravděpodobně nejrelevantnější kanál #PopulárníNaYouTubeČeskáRepublika, případně hlavní z jeho playlistů Právě populární – Česká republika.

youtube

Populární vyhledávání Google

http://www.google.com/trends/ – O co se Češi zrovna nejvíc zajímají a googlí to jako zběsilí? Na to odpovídá nástroj Google Trends a napoví, že například zrovna nejvíc uspějete, když budete informovat o Noci kostelů, odvolání ministra Marcela Chládka nebo prostě postnete sexy fotku Emilie Clarke. ;)

trends

BuzzFeed Trending

http://www.buzzfeed.com/trending – Online magazín BuzzFeed je takovým barometrem virálního obsahu. Co najdete v jeho sekci trendujícího obsahu, to je sázka na jistotu. Musíte si dát pozor jen na to, zda dokážete daný obsah / vtípek interpretovat i českému publiku.

buzzfeed

Reddit

http://www.reddit.com/ – S přítelkyní se občas trumfujeme, jestli jsem nový vtípek viděl první já díky sdílení mými přáteli na Facebooku nebo ona na jejím oblíbeném elitním diskuzním serveru Nyx.cz. Pravdou je, že jako první se vtípky a zajímavé novinky šíří na Redditu. Pokud sledujete jen určitou velmi specifickou oblast zájmů, určitě na něj taky mrkejte. Pokud na něj půjdete poprvé, tak se hlavně nelekejte třetihorního designu – je to vážně masivně užívaná sociální síť.

reddit

Swayy

http://swayy.co – Swayy analyzuje vaše profily na Facebooku, Twitteru a LinkedInu a na základě toho, co sami sdílíte, se pokusí najít témata, o které se zajímáte. V rámci nich pak identifikuje trendující obsah.

swayy

Rada Kapitána Očividného

Když vám žádný z těchto nástrojů nepomůže, sledujte konkurenci… a dělejte to líp. ;)

obvious

Rada na závěr

Prostě to zkoušejte.

Ne, nechci konec článku odbít nějakým klišé, ale z testování Facebookových reklam víme, že i dva úplně stejné příspěvky přidané ve stejnou dobu a zacílené na úplně stejné publikum, mohou mít řádově odlišné výsledky. Prostě pár uživatelů na začátku trošku jinak zareagovalo, algoritmu to stačilo pro odlišné vyhodnocení a jeden příspěvek uspěl, druhý ne.

Takže když vám nějaký příspěvek, od kterého si hodně slibujete, nic nepřinese, nemusí to být nutně vaše chyba… prostě jen máte dnes smůlu. ;)

Můžete zkusit ten stejný příspěvek publikovat znovu o pár dní později, ale o tom jindy.

O autorovi

Ben Olšanský

Miluju informace, a proto miluju online. Pomáhám vytvářet weby, e-shopy i internetové kampaně tak, aby dosáhly svého plného potenciálu. Začínal jsem v roce 2005 jako webdesigner a copywriter. O pár let později jsem se ponořil do sociálních sítí, webové analytiky a reklamních systémů, což mě nutně přivedlo k práci s online komunitami a k User eXperience. Díky tomuto záběru dnes působím jako konzultant online projektů a spolupracuji také s digitální agenturou Inspiro jako Senior Online Strategist.

Přidat komentář

Your sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.