Hledání slepých uliček vašeho webu

H

Na každém webu v průběhu jeho života vznikají a zanikají stránky. Pokud nějaká stránka zanikne, ne vždy je správce webu schopen dohledat všechny odkazy, které na ni vedly, a opravit je. Vzniká tak postupně řada slepých uliček, do kterých když uživatel ‚vstoupí‘, dostane se mu chyby 404: Stránka nenalezena.

Pokud nějaká stránka na vašem webu navždy zaniká, tak je ideální starou URL trvale přesměrovat na jinou, obsahově blízkou. Zamezíte tak chybám 404 i v případě, že jste na svém nebo třeba i na cizím webu nějaké odkazy zapomenuli opravit.

Zároveň byste ale měli počítat s faktem, že slepé uličky na vašem prostě budou vznikat, ať se budete snažit jakkoliv. Jednou za čas je proto zkuste dohledat a opravit všechny naráz.

Google Analytics nemá žádný speciální dashboard, ve kterém by vám ukázal, jaké stránky při pokusu o načtení ukázaly chybu 404, ale je celkem jednoduché se k takovému přehledu dostat:

  1. Načtěte svůj web se zcela nesmyslnou URI adresou, tedy např. vas-web.cz/asdfgh
  2. Koukněte se, jaký titulek stránky se zobrazuje – můžete ho vidět třeba v názvu aktuálního tabu a bude to něco jako „Stránka nenalezena – Váš Web“ nebo „Chyba 404 | Skvělá značka“.
  3. Jděte v Google Analytics do sekce Chování -> Obsah webu -> Všechny stránky.
  4. Hned pod grafem přepněte Primární dimenzi na Název stránky.
  5. Sekundární dimenzi (jen o pár pixelů níže) nastavte na Stránka.
  6. Do políčka filtrace (vpravo má vyhledávací lupu) napište část názvu stránky z bodu 2, tedy třeba „Stránka nenalezena“.
Google Analytics: Stránka nenalezena
Google Analytics: Stránka nenalezena

Takto jste dostali kompletní výpis chybových stránek za vybrané období a můžete se dát do jejich přesměřování, aby vám v nich nekončili uživatelé.

O autorovi

Ben Olšanský

Jsem...
online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
'business solutionist', člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

Jsem také...
informační geek - protože informace tříbí intelekt.
fanoušek fikce - protože představivost tříbí duši.
tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Miluju Online píše Ben Olšanský.

Ben je…

  • online marketér s 15 lety zkušeností napříč obory.
  • digitální analytik s láskou k hledání skrytých vzorů v datech.
  • ‚business solutionist‘, člověk věřící v to, že všechny problémy mají jednoduchá řešení, jen je potřeba je najít.

 

Ben je taky…

  • informační geek – protože informace tříbí intelekt.
  • fanoušek fikce – protože představivost tříbí duši.
  • tsundoku expert, člověk hromadící více knih, než je kdy schopen přečíst.

Jinde na netu